2008 Pekin Olimpiyat Oyunları’nın yılı olacak. O yüzden tüm ülke, tüm şehir aylardır hummalı bir şekilde oyunlara hazırlanıyor. Her yerde geriye sayım saatleri çalışıyor. Şantiyeler 24 saat durmadan çalışıyor. Oyunlar Çin’de 3 şehirde yapılacak. Pekin, Tianjin ve Chengdu. Pekin saha sporları için. Tianjin yüzme ve Chengdu yelken sporları için belirlenmiş.
Halka harıl harıl İngilizce dersleri veriliyor. Halkla ilişkiler çalışmalarının en iyi örneklerini uyguluyorlar. TV de sürekli halkı eğitici, bilgilendirici halkla ilişkiler çalışmaları yapılıyor. Oyunlar sırasında ülke olarak bütün olmanın önemi; zengin, fakir, eğitimli, eğitimsiz, köylü, kentli herkesin bu oyunlarda rolünün eşit olduğu vurgulanıyor. Kendi yarışmacıları da çok disiplinli ve hırsla çalışıyor.
Pekin için, Çin için bu oyunların önemi çok büyük. İlk defa dünyaya sesini gerçekten duyurabileceği bir fırsat. Olimpiyat Oyunları’nda tarihe geçmek istiyorlar.
Çin Olimpiyat amblemleri Fuwa Bebekleri. İnternette göreniniz varsa anlamlarını açıklayayım. Şimdiden her türlü oyuncak, anahtarlığı basılıp satılıyor.
5 tane hayvan ifadeli Çin Bebeği. Fuwa bebekleri
1 – Mavi renkli olan BeiBei balığı: Ülkedeki refahı simgeliyor.
2 – Siyah renkli olan JingJing nesli tükenen pandalar. Mutlu ve güler yüzleri simgeliyor.
3 – Turuncu renkli olan: YingYing, Tibet antilobu. Tibet’in sağlık yoksunu bir bölge olduğunu, coğrafi koşullarından halkın yüz derisinin bile turuncu olduğunu ifade ediyor.
4 – Yeşil renkli olan, Nini kırlangıç. Kaçak, zararsız, saflık, temizlik ifadesi
5- Kırmızı HuanHua ise Fua bebeklerinin abisi. Olimpiyat ateşi ve sporda kazanma hırsını ifade ediyor.
Sevimli bebekler, deniz, orman, alev, toprak ve göğün simgesi olarak insanla doğa arasındaki uyumu ortaya koyuyorlar ve Beijing Olimpiyat Oyunları’nın çevre dostu kavramına uyum sağlıyorlar.
Fuwa Bebekleri’nin Beijing 2008 Olimpiyat Oyunları’nın maskotu seçildiğinin açıklanmasıyla birlikte, onların tasarımcısı olan Çinli sanatçı Han Meilin’in ismi de tüm dünyaya duyuldu. Han Meilin ise, olimpiyat maskotunun tasarımının normal tasarımlardan farklı olduğunu, çünkü 1 milyar 400 milyon Çinli’nin kolektif ruhunu ortaya koymak gerektiği için bu tasarımın çok fazla sorumluluk ve beklenti de taşıdığını söylüyor.
“Fuwa Bebekleri, artık tüm Çinlilerin gözdesi haline geldi. Çin’in her yerinde kapış kapış satılan Fuwa Bebekleri’ni üreten fabrikalar bütün kapasitelerini harekete geçirmelerine rağmen, piyasadaki talebi karşılayamıyorlar. Çin’in Hong Kong Özel İdari Bölgesi’nden gelen Bayan Tang, 30 Kasım günü Beijing’deki Wangfujing Mağazası’nda Olimpiyat logosu taşıyan özel bölüme gelerek Fuwa Bebekleri almak istedi. Ancak satıcı kızından: “Özür dilerim! Bebekler satıldı” cevabını aldı. Bu duruma çok üzülen Bayan Tang bize şunları söyledi:
“Fuwa Bebekleri almak için, Hong Kong’dan buraya geldim. Ama ne yazık ki alamadım. Çok üzüldüm.”
Beijing Wangfujing Mağazası’nın Olimpiyat hediyelik eşyaları satışından sorumlu yöneticisi Zheng Yudong gazetecilere verdiği demeçte şöyle konuştu:
“Her gün 60 koliden fazla Fuwa Bebeği getiriyoruz, bunlar genellikle bir buçuk saat içinde tükeniyor. Beijing’deki diğer mağazalarda da benzer sıkıntı yaşandı.”
Fuwa Bebekleri rüzgarı, yalnız Beijing’de değil, Shanghai, Guangzhou, Chengdu da dahil Çin’in bütün yerlerinde esiyor. Shanghai’ lı Bayan Rong, telefonla verdiği demeçte şunları söyledi:
“Fuwa Bebekleri, Shanghai’daki bütün satış noktalarında tükendi. Buradaki insanlar onları çok seviyor!”
Fuwa Bebekleri’nin satışındaki yoğunluk, insanların geniş sevgisini kazandıklarını gösteriyor. Fuwa Bebekleri, dünyaya tanıtıldığı andan itibaren, yerli ve yabancılardan büyük övgü aldı.
Çin’in patlaması anlamına gelen bu oyunları ve ticari etkilerini hep beraber izleyeceğiz. Böylece Çin imajı da insanların hafızasında kuşkusuz farklı bir yer edinecek.
Simla Ugras / Beijing